Ieder kind heeft recht op eigentijds, uitdagend onderwijs. Onderwijs dat aansluit bij de eigen talenten en dat een goede voorbereiding is op leven en werken in de 21e eeuw. Dergelijk onderwijs vraagt om les op maat en de juiste ICT toepassingen en digitale vaardigheden kunnen daarbij helpen.
Leerlingen maken steeds meer gebruik van digitale leermethoden en van software die zich aanpast aan het niveau van de leerling. Kinderen leren hierdoor op hun eigen niveau en op maat, zodat ze hun talenten kunnen ontplooien.
Vanuit de kernwaarden van ons Daltononderwijs staat in onze visie beschreven dat wij de persoonlijke ontwikkeling zowel cognitief, sociaal als op maatschappelijk gebied willen ontwikkelen. Om leerlingen zichzelf te laten ontplooien is digitale geletterdheid niet meer weg te denken uit onze samenleving. Wij willen dat leerlingen zich ook digitaal sociaal vaardig gedragen. Dat ze verantwoordelijkheid nemen en respectvol leren omgaan met de informatie.
Het differentiëren binnen leerlijnen is de kern van ons Daltononderwijs. De school gaat hieraan de komende jaren op een structurele wijze werken. Door de inzet van ICT wordt onderwijs verrijkt voor leerlingen en leerkrachten. De school maakt weloverwogen keuzes m.b.t. de inzet van digitale middelen. Daarbij is het van belang dat er een afwisseling plaatsvindt tussen het werken met digitale leermiddelen en handgeschreven leerstof. Ook de factor tijd die gespendeerd wordt aan het werken met digitale middelen is belangrijk. Wij willen voorkomen dat leerlingen de hele dag op de computer werken.