Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen
  • Home
  • Onze School
    • Dit is de ASV
    • 100 jaar ASV
    • Gebouw en Natuurspeelplein
    • Daltononderwijs
    • Missie en Visie
    • Organisatie van de school
    • Vakanties en vrije dagen
    • Schooltijden
  • Onderwijs
    • Lesmethoden en Schoolgids
    • Sociaal-emotionele ontwikkeling
    • Bewegingsonderwijs en expressie
    • Burgerschap
    • Digitaal leren
    • Extra ondersteuning
    • Kinderraad
    • Passend Onderwijs
  • Ouders
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Website: Amersfoort voor Kinderen
    • Informatiemomenten
    • ABC voor ouders
    • Ouderbetrokkenheid
    • Overblijven en BSO de Daltons
    • Vrijwillige ouderbijdrage
    • Beleid/schoolplan en protocollen
    • Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
    • Privacyverklaring
  • Team
    • Directie en medewerkers
    • Vacatures
  • Contact

Sociaal-emotionele ontwikkeling

Samen en verantwoordelijk
Persoonlijke ontwikkeling
Ontdekkend spelen op ons natuurplein
vakbekwame leerkrachten en specialisten

Sociaal-emotionele ontwikkeling

ASV Daltonschool probeert incidenten te voorkomen. Er zijn school- en klassenregels, zoals pleinregels en gedragsregels. Die gaan vooral in op hoe we met elkaar omgaan. De school beschikt daarnaast over een methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling: Kwink. Met de lessen sociaal-emotionele ontwikkeling richten we ons op de ontwikkeling van goed (passend) gedrag.

Op iedere school komt helaas pesten voor. Daarom besteden wij veel aandacht aan het voorkomen hiervan, hebben we een uitgebreid protocol rond pesten en kan iedereen terecht bij onze anti-pestcoördinator Femke de Brouwer.

Kindgesprekken

Wij vinden het vooral belangrijk om rechtstreeks met kinderen in gesprek te gaan. Zo ontdekken we hoe het echt met hen gaat. In de structurele kindgesprekken – gesprekken tussen leerkracht en leerling – is vooral aandacht voor het welbevinden van de leerling. In het leerlingvolgsysteem ZIEN houden we de resultaten bij.

Ik-cirkel

Vanaf groep 5 vullen de leerlingen zelf een ik-cirkel in. Het is de bedoeling dat de kinderen middels deze cirkel zichzelf scoren op gebieden als bijvoorbeeld:

  • Ik ben aardig voor anderen
  • Ik heb vertrouwen in mijzelf
  • Ik vraag om hulp als dat nodig is
  • Ik houd me aan de afspraken
  • Ik ga met plezier naar school
  • Ik maak zelfstandig mijn (huis)werk
  • Ik kan goed samenwerken
  • Ik kijk mijn werk goed na
  • Ik let op tijdens de uitleg

De Ik-cirkel wordt besproken met de ouders en de leerkracht in de 10-minutengesprekken, met als doel de leerling meer inzicht te geven in zichzelf.

Rapportgesprekken

Vanaf groep 5, is de leerling, samen met de ouders bij de rapportgesprekken.


 

"Geen tweelingbeleid maar "gewoon" naar de kinderen kijken wat betreft samen/apart in één klas"

"De open houding en welwillendheid van het team om onze kinderen de begeleiding te geven die nodig is en de fijne samenwerking daarin, vinden wij al jaren top"



Snel naar

Aanmelden

Agenda

Social Schools

Schoolgids

Onze School Dit is de ASV 100 jaar ASV Gebouw en Natuurspeelplein Daltononderwijs Missie en Visie Organisatie van de school Vakanties en vrije dagen Schooltijden
Onderwijs Lesmethoden en Schoolgids Sociaal-emotionele ontwikkeling Bewegingsonderwijs en expressie Burgerschap Digitaal leren Extra ondersteuning Kinderraad Passend Onderwijs
Ouders Aanmelden nieuwe leerlingen Website: Amersfoort voor Kinderen Informatiemomenten ABC voor ouders Ouderbetrokkenheid Overblijven en BSO de Daltons Vrijwillige ouderbijdrage Beleid/schoolplan en protocollen Vertrouwenspersoon en klachtenregeling Privacyverklaring
Team Directie en medewerkers Vacatures
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools